Köpvillkor

1. Köp
Vi lagerhåller samtliga varor i webshopen. Varorna finns också till försäljning i våra fysiska butiker i Göteborg.

2. Leveranstid
Normal leveranstid är 1-2 arbetsdagar. Lägger du din beställning innan 15:00 skickar vi den redan samma dag!

3. Fraktkostnad
I dagsläget säljer vi bara till personer i Sverige. Fraktkostnaden för beställningar under 1000 SEK är 39 SEK plus eventuell postförskottsavgift, för beställningar över 1000 SEK så är det fri frakt. 

4. Priser och betalning
Alla priser är inklusive moms men exklusive frakt, fraktpriset tillkommer i kassan. Som betalningslösning har vi Klarna Checkout.

5. Ångerrätt / Byte / Öppet köp

Vi följer distansavtalslagen. Av hygiensiska skäl så har vi tillsvidare inte öppet köp eller bytesrätt på våra varor. Ångrar du ditt köp inom loppet av 14 dagar så har du dock rätt att returnera varorna och få pengarna tillbaka, detta regleras i distansavtalslagen. Då sänder du varan till:

Vuxenkul AB
Backa Bergögata 2
422 46 HISINGS BACKA

Vi rekommenderar dig att sända det med REK då du har ansvaret om paketet kommer bort. Sänd ej med postförskott, dessa paket löser vi inte ut. Det är också du som kund som står för returfrakten tillbaka till oss. Tänk på att varan måste vara oanvänd och i obruten förpackning. När vi fått varan till oss och om det visar sig att varan är i korrekt skick så krediterar vi omedelbart hela beloppet. 

6. Reklamation / Garanti
Vi kontrollerar alltid att produkterna fungerar innan vi skickar iväg dessa, detta gör vi genom att testköra produkterna i några sekunder med nya fräscha batterier. Skulle det ändå visa sig att vara är ur funktion när ni får den, skicka då omedelbart in en reklamation via mail på info@vuxenkul.se.

Reklamationsrätten gäller inte om din produkt gått sönder eller skadats som en följd av felaktig användning, ovarsamhet, bristfällig skötsel, hårdhänt behandling eller mixtrande. Om detta är fallet får du som kund själv stå för kostnaderna som uppstått för att sända varan till oss.

Om din beställning är felaktig eller ofullständig kontakta oss inom skälig tid efter att paketet lösts ut för att åtgärda felet.

7. Outlöst försändelse
Om du inte löser ut ditt paket och låter det gå i retur så debiterar vi dig 250 SEK för att täcka våra merkostnader.

8. Eventuell tvist
Vi följer alltid allmänna reklammationsnämnden beslut.

9. GDPR
Den 25 maj träder den nya dataskyddsförordningen, även kallad GDPR, i kraft. General Data Protection Regulation är en gemensam lag som gäller för alla EU/EES-länder. Vår verksamhet är anpassad enligt gällande föreskrifter, både när det gäller organisation och teknik.

För att kunna upprätthålla vår verksamhet och ge bra service till våra kunder behöver vi samla in en del personuppgifter.
Vi samlar in och lagrar personuppgifter för att kunna uppfylla avtal gentemot våra kunder.
Dessutom lagras personuppgifter i fakturerings och marknadsföringssyfte.

Personuppgifter som lagras lagras på kundkortet och på order som läggs i butiken. Om ni väljer att få e-postutskick lagras er mailadress i en e-postlista.

Den tekniska lösningen som vår butik vilar på uppfyller GDPR krav både när det gäller säkerhet och uppfyllning av registrerades rättigheter.
Evalent som är vår leverantör tillhandahåller även ett avtal där dom förbinder sig att uppfylla kraven GDPR ställer.

Enligt GDPR har du som ägare av personuppgifter rätt till information om vad som lagras om dig.
Du har rätt att få felaktiga uppgifter rättade.
Du har rätt att bli raderad ur olika register.
Du har rätt till begränsning av behandling av uppgifter.
Du har rätt att flytta dina personuppgifter och göra invändningar.
Du har rätt att göra klagomål om uppgiftshantering och kan ha rätt till skadestånd.

Mer detaljerad information om GDPR kan du se på datainspektionsnen hemsida: https://www.datainspektionen.se/dataskyddsreformen/dataskyddsforordningen/

Vid frågor vänligen kontakta oss på info@vuxenkul.se

 

 

Har du frågor?

Vi hjälper gärna till om du har frågor. Innan du hör av dig kan det vara bra att kolla igenom svaren på våra vanligaste frågor nedan.

FAQ

Jag ångrar mitt köp. Vad ska jag göra?

Ångrar du ditt köp inom loppet av 14 dagar efter du tagit emot varan så har du rätt att få pengarna tillbaka. Detta regleras i distansavtalslagen. Önskar retur sänder du varan till Vuxenkul AB, Backa Bergögata 2, 422 46 HISINGS BACKA. Vi rekommenderar dig att sända det med REK då du har ansvaret om paketet kommer bort. Sänd ej med postförskott, dessa paket löser vi inte ut. Det är också du som kund som står för returfrakten tillbaka till oss. Tänk på att varan måste vara oanvänd och i obruten förpackning. När vi fått varan till oss och om det visar sig att varan är i korrekt skick så krediterar vi hela beloppet direkt via Klarna.

Min vara är trasig. Hur reklamerar jag?

Är din vara trasig sänder du oss ett mail till info@vuxenkul.se. I mailet ska det framgå ordernummer, namn och en tydlig förklaring på vad som är fel på varan. Gärna med bilder och/eller ett informativt filmklipp. Därefter kommer vi bearbeta ärendet och höra av oss inom 24 timmar.

Har ni öppet köp?

Nej. Av hygieniska skäl har vi inget öppet köp.

Är paketet diskret?

Ja. Alla våra paket skickas 100% diskret utan någon som helst koppling till vår verksamhet.

Hur snabb är leveransen?

Mycket snabb! Vi skickar alla paket inom 1-2 arbetsdagar. Beställer du innan klockan 15:00 skickar vi ditt paket redan samma dag.

Har ni butiker?

Ja! Vi har två butiker i Göteborg. Vuxenkul Stigs Center Backabergögata 2 och Vuxenkul Backaplan, Färgfabriksgatan 3. Varmt välkomna!

Har ni presentkort?

Nej. I dagsläget finns inte möjligheten att köpa presentkort.